לקיחת אחריות

הנושא לתהליך הזה, נולד באופן ספונטני, מתוך משתתפי המפגש הראשון של ההתכווננות המשותפת למסע המשותף, בנושא "חיבור בין שמיים וארץ". (תודה לדוד ארנן: שהעלה את הרעיון לתהליך "לקיחת האחריות")

לינק לתהליך ההתכווננות הראשון: חיבור בין שמיים וארץ
https://youtu.be/wh8lcawdVcY


איך העולם שלנו היה נראה אם כל אחד היה לוקח אחריות על מעשיו? (שזה כולל גם מחשבות), ואיך זה היה אילו הגופים, המוסדות והממשלות היו לוקחים אחריות?


בתנועה לריפוי משותף, נעבוד על הנושא דרך החטא הראשון של האנושות - אדם וחווה, שהעבירו את האחריות לגורם אחר, על פעולת אכילת מפרי עץ הדעת.

אדם אמר שחווה פיתתה אותו, חווה אמרה שהנחש פיתה אותה.


אכילת מפרי עץ הדעת- מסמלת את תהליך ההפרדות מכוחות הביראה, למען יצירת תפיסה עצמאית- פיתוח המודעות והאנטלקט (השכל).
כשהמטרה היא לנוע לחיבור מחודש עם הבורא/כוחות הבריאה, עם תפיסה מפותחת של המודעות ועם יכולות השכל, העוזרות לנו במימוש הרצונות שלנו.


משמעות המילה חטא, באה מהמילה החטאה*, החאט מתרחש למעשה כאשר אנו מחטיאים את המטרה המרכזית.

במשמעות של ימינו, התפיסה המודעת, כמו העולם החומרי, אמורים לשרת אותנו במסענו הרוחני.

כאשר אנו נשארים מחוברים לעולם החומרי וליכולת השכלתניות שלנו בלבד, ללא חיבור לעולם הרוחני, או חיבור למשמעות קיומית- אנו מחטאים את המטרה.


דוגמה לתהליך איש בתוך המציאות העכשווית עם הקרוונה:


16.1.22

ללמוד לקחת אחריות על המתרחש במעגל האנטראקציות הקרוב אלינו, המעגל הכי פנימי כמובן הוא זה של בין אדם עם עצמו קודם כל.

הנה שיתוף שהעלתי בפייסבוק מתהליך אישי שלי, מתוך ארוע שהיה לי עם הבת שלי כשהיינו בדרך לגן. הדברים האלה, הם על רקע המציאות העכשווית, ושינוי המדיניות של הממשלה ומשרד החינוך בנוגע למחוסנים ולא מחוסנים, ומדיניות האפלייה. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158483955547314&id=703512313

הנה דוגמה למקום בו זהיתי משהו שמפריע לי המתנהל בעולם החיצוני, וראיתי איך הדבר משתקף גם בי. איך אני יכולה לנצל לרעה את כוח שיש לי בתור אמא.

וכמה ימים אחרי השיתוף הזה (לפני שלושה ימים) עדכנו אותנו, ששניים מהילדים שלךנו נאלצים להכנס לבידוד, כי היו חשופים למאומתים. התגובה הראשונית שלנו בתור הורים במציאות המטורפת הזו, היייתה "אם ילדים שקיבלו חיסון יכולים לחזור למסגרת אחרי ביצוע בדיקה ביתית (כלשמעשה גם הם יכולים להיות חולים ושהדבר ייתגלה רק לאחר כמה ימים), אז אנחנו נבצע את הבדיקה הביתית, במידה ותיצא חיובית ניגש לביצוע PCR' במידה ותיצא שלילית, הילד שאמור להיכנס לבידוד ישאר בבית וכל יתר בני המשפחה תמשיך להתנהל כרגיל, ואחרי 7 ימים מהחשיפה ניגש לעשות לילד שבבידוד בידקת PCR. לכך הילדים (הגדולים יותר כמובן) הגיבו והתרעמו, שהדבר לא אחראי כיוון שאם באמת נדבקו היתר יכולים להידבק גם ולהמשיך להדביק במסגרות. בית ספר עושים לנו הילדים:) ...החלטנו שלא נשלח את היתר למסגרות גם.


.